Nya ledamöter i Finnveras förvaltningsråd och styrelse

Finnveras bolagsstämma valde vid sitt sammanträde den 27 april 2010 nya ledamöter till bolagets förvaltningsråd och styrelse.

Nya ledamöter i förvaltningsrådet är riksdagsledamot Lasse Hautala, riksdagsledamot Anna-Maja Henriksson, ordförande Jarmo Hietanen, arbetsmarknadsdirektör Tapio Mäkeläinen och ordförande Jarkko Wuorinen.

Som ordförande för förvaltningsrådet fortsätter riksdagsledamot Johannes Koskinen, som första vice ordförande riksdagsledamot Kyösti Karjula och som andra vice ordförande riksdagsledamot Reijo Paajanen. Som ledamöter fortsätter direktör Kaija Erjanti, riksdagsledamot Sinikka Hurskainen, riksdagsledamot Matti Kauppila, sysselsättningspolitisk expert Leila Kurki, riksdagsledamot Ville Niinistö, riksdagsledamot Petri Pihlajaniemi, innovationsdirektör Hannele Pohjola, riksdagsledamot Tuomo Puumala, kontaktperson Tuija Saari och ordförande Timo Vallittu.

Till nya ordinarie styrelseledamöter valdes ekonomisk chef Timo Lindholm och finansråd Heikki Solttila.

Som styrelseordförande fortsätter understatssekreterare Kalle J. Korhonen, till första vice ordförande valdes finansråd Heikki Solttila och som andra vice ordförande fortsätter understatssekreterare Pekka Huhtaniemi.

Som ledamöter fortsätter regiondirektör Pirkko-Liisa Hyttinen, direktör Timo Kekkonen, arbetsmarknadsråd Marja Merimaa och näringspolitisk chef Janne Metsämäki.

Som suppleanter fortsätter regeringsråd Elise Pekkala och finansråd Kristina Sarjo.

Bolagsstämman fastställde också koncernens och moderbolagets bokslut för tiden 1.1–31.12.2009 och godkände styrelsens förslag till disposition av moderbolagets vinstmedel.

Till ordinarie revisor för Finnvera Abp utsågs KPMG Oy Ab, med CGR Raija-Leena Hankonen som huvudansvarig revisor.

Mer information:
verkställande direktör Pauli Heikkilä, tel. +358 20 460 7321