Tietoa Finnveran asiakaslaskutuksesta
Published date
Finnvera lähettää OVT-tunnuksellista verkkolaskuosoitetta käyttäville yrityksille laskut automaattisesti verkkolaskuna. Henkilöasiakkaat voivat tilata Finnveralta e-laskun verkkopankista. Asiakkaille muutos näkyy laskun uudistuneena ilmeenä. Laskulta löytyy myös viivakoodi helpottamaan maksamista.
Yritykset, joilla on voimassa oleva sopimus verkkolaskuoperaattorin kanssa ja OVT-tunnuksellinen osoite, tulevat saamaan verkkolaskun automaattisesti. Finnvera käyttää laskujen toimittamisessa Tietoyhteiskunnan Kehittämiskeskus ry:n ylläpitämää julkista verkkolaskuosoitteistoa. Muistathan pitää verkkolaskuosoitetietosi ajan tasalla, voit tarkastaa tiedon osoitteessa verkkolaskuosoite.fi. Poikkeuksena IBAN- ja TE-tunnukselliset osoitteet, sekä salaiset verkkolaskuosoitteet ja tarkenteelliset OVT-tunnukset tulee ilmoittaa Finnveralle sähköisessä asioinnissamme.
Henkilöasiakkaat voivat tilata e-laskun omasta verkkopankistaan. Finnveran e-laskun tilausta varten tarvitset asiakasnumeron, joka löytyy uudistetun laskun oikeasta yläreunasta. Huomioithan, että asiakasnumero ei löydy vanhemmilta laskuilta.
Niille asiakkaille, joilla ei ole vielä mahdollisuutta vastaanottaa verkkolaskua tai e-laskua, lasku lähetetään paperisena. Paperilaskuja postitetaan kotimaisiin ja tarvittaessa ulkomaisiin osoitteisiin. Jakelu tapahtuu Postin ja Jakeluyhtiö Suomen toimesta. Muistathan ilmoittaa meille ajantasaiset laskutustiedot, jotta paperilasku löytää oikeaan osoitteeseen.
Kannustamme asiakkaitamme sähköisten laskujen vastaanottamiseen. Sähköiset laskut vähentävät laskujen käsittelyyn kuluvaa aikaa, kun laskun maksamiseen tarvittavat tiedot on valmiiksi täytetty. Ajansäästö tuo luonnollisesti kustannussäästöjä. Lisäksi sähköinen lasku on ympäristöystävällisempi valinta.
Lisää aiheesta verkkosivuiltamme usein kysytyt kysymykset ja finnvera.fi/laskutus.
Lisätietoja asiakaspalvelustamme, p. 029 460 2790 (arkisin 9–16.15)