Juuso Heinilä nimitetty Finnvera Oyj:n toimitusjohtajaksi 1.6.2024 alkaen

Juuso Heinilä.

Pörssitiedote 5.4.2024

Finnvera Oyj:n hallitus on nimittänyt DI, KTM Juuso Heinilän yhtiön toimitusjohtajaksi 1.6.2024 alkaen. Heinilä on ollut Finnveran palveluksessa vuodesta 2016, ja toimii tällä hetkellä pk- ja midcap-yritysten rahoituksesta vastaavana liiketoimintajohtajana. Tätä ennen hän on työskennellyt Finnveran Pohjois-Suomen aluejohtajana sekä eri johtotehtävissä Oulun Osuuspankissa.

“Olen iloinen, että saamme erinomaisen toimitusjohtajan yhtiön sisältä. Juuso on tehnyt erittäin hyvää työtä luotsatessaan Finnveran pk-rahoitusta vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin haastavina aikoina. Toivotan Juusolle onnea ja menestystä myös uudessa roolissa“, sanoo Finnveran hallituksen puheenjohtaja Petri Ekman.

“Otan Finnveran toimitusjohtajan tehtävät vastaan innolla. Finnveralla on tärkeä tehtävä Suomen talouden, viennin ja suomalaisten yritysten kasvun vahvistajana. Yhdessä osaavan ja sitoutuneen henkilöstön kanssa jatkamme toiminnan kehittämistä, jotta yrittäjien unelmat toteutuvat ja suomalaiset yritykset menestyvät", sanoo Juuso Heinilä.

Pauli Heikkilä jää Finnverasta eläkkeelle lähes 20 toimitusjohtajavuoden jälkeen syksyn aikana.

“Haluan kiittää lämpimästi Paulia koko hallituksen puolesta hänen pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta työstään niin yhtiön kuin Suomen menestyksen eteen. Finnvera on pystynyt kehittymään palvelussaan ja rahoitusratkaisuissaan jatkuvasti asiakkaiden tarpeita kuunnellen, ja Pauli jättää yhtiön kaikilla mittareilla katsottuna erinomaisessa kunnossa”, sanoo Petri Ekman.

Lisätietoja antaa:

Hallituksen puheenjohtaja Petri Ekman, puh. 050 357 4524