Finnveran yhtiökokous: Finnveran hallitukseen ja hallintoneuvostoon uusia jäseniä

""

Finnvera Oyj, pörssitiedote 25.3.2022

Finnveran yhtiökokous valitsi 25.3.2022 uusina jäseninä Finnveran hallitukseen KTM Elina Piispasen ja DI Petri Viertiön.

Finnveran hallituksen puheenjohtajana jatkaa DI Petri Ekman. Hallituksen I varapuheenjohtajana jatkaa ylijohtaja Antti Neimala ja II varapuheenjohtajana ylijohtaja Terhi Järvikare. Jäseninä jatkavat KTM, eMBA Hannu Jaatinen ja KTM Ritva Laukkanen.

Hallituksessa eivät jatka ekonomi Pirkko Rantanen-Kervinen ja yrittäjäneuvos Antti Zitting.

Finnveran hallintoneuvostoon valittiin uusina jäseninä johtaja Katja Syvärinen SAK:sta ja ekonomisti Seppo Nevalainen STTK:sta.

Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Sofia Vikman ja varapuheenjohtajana kansanedustaja Johannes Koskinen. Hallintoneuvoston jäseninä jatkavat kansanedustajat Eeva-Johanna Eloranta, Mari Holopainen, Anne Kalmari, Juho Kautto, Juha Pylväs, Lulu Ranne, Wille Rydman ja Joakim Strand sekä toimitusjohtaja Kari Luoto (Päivittäistavarakauppa), johtaja, pääekonomisti Veli-Matti Mattila (Finanssiala), varapuheenjohtaja Anne Niemi (Suomen Yrittäjät ry), puheenjohtaja Martin Paasi (Suomen Ekonomit), kehityspäällikkö Arja Parkkinen (Finnvera) ja johtaja Tommi Toivola (Elinkeinoelämän Keskusliitto).

Hallintoneuvostossa eivät jatka ekonomisti Anni Marttinen SAK:sta ja asiantuntija Leila Kurki STTK:sta.

Yhtiökokous vahvisti konsernin ja emoyhtiön tilinpäätökset ajalta 1.1.–31.12.2021 ja myönsi vastuuvapauden yhtiön hallintoneuvostolle, hallitukselle ja toimitusjohtajalle sekä hyväksyi hallituksen esityksen emoyhtiön tuloksen käyttämisestä.

Varsinaiseksi tilintarkastajaksi valittiin KPMG Oy Ab, päävastuullisena tilintarkastajana KHT Marcus Tötterman.

Risto Huopaniemi, hallintojohtaja, Finnvera, puh. 029 460 2520, [email protected]