Etsi Finnverasta

Edellinen sivu

Markku Pohjolasta Finnveran hallituksen uusi puheenjohtaja

30.03.2012

Finnveran yhtiökokous valitsi 30.3.2012 uusia jäseniä yhtiön hallintoneuvostoon ja hallitukseen. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin aiemmin Nordean varakonsernijohtajana toiminut ekonomi Markku Pohjola.

Hallintoneuvoston kokoonpano

Hallintoneuvoston uusia jäseniä ovat yrittäjä Paula Aikio-Tallgren, kansanedustaja Lauri Heikkilä, kansanedustaja Miapetra Kumpula-Natri, kansanedustaja Esko Kurvinen, puheenjohtaja Kasperi Launis, yrittäjä Liisa Mariapori, kansanedustaja Antti Rantakangas, kansanedustaja Osmo Soininvaara ja kansanedustaja Sofia Vikman.

Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Johannes Koskinen ja varapuheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja Lauri Heikkilä. Jäseninä jatkavat johtaja Kaija Erjanti, kansanedustaja Lasse Hautala, työllisyyspoliittinen asiantuntija Leila Kurki, kansanedustaja Jari Myllykoski, työmarkkinajohtaja Tapio Mäkeläinen, innovaatiojohtaja Hannele Pohjola, lakimies Olli Rantanen ja puheenjohtaja Timo Vallittu.

Hallituksen kokoonpano

Yhtiön hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin ekonomi Markku Pohjola ja I varapuheenjohtajaksi teollisuusneuvos Risto Paaermaa sekä II varapuheenjohtajaksi finanssineuvos Kristina Sarjo. Uusiksi varsinaisiksi jäseniksi valittiin kaupallinen neuvos Johanna Ala-Nikkola, johtaja Leila Helaakoski ja puheenjohtaja Petri Vanhala.

Jäseninä jatkavat kaupallinen neuvos Marjaana Aarnikka, johtaja Timo Kekkonen ja varatoimitusjohtaja Timo Lindholm.

Hallituksen varajäseniksi valittiin hallitusneuvos Elise Pekkala ja finanssineuvos Heikki Solttila.

Tilinpäätös 2011 ja voittovarojen käyttö

Yhtiökokous vahvisti myös konsernin ja emoyhtiön tilinpäätökset ajalta 1.1.–31.12.2011 ja myönsi vastuuvapauden yhtiön hallitukselle ja toimitusjohtajalle sekä hyväksyi hallituksen ehdotuksen emoyhtiön voittovarojen käyttämisestä.

Tilintarkastajan valinta

Varsinaiseksi tilintarkastajaksi valittiin KPMG Oy Ab, päävastuullisena tilintarkastajana KHT Raija-Leena Hankonen. Valinta on voimassa siihen saakka, kunnes käynnissä oleva tilintarkastuksen kilpailutus on saatu päätökseen.

toimitusjohtaja Pauli Heikkilä, puh. 020 460 7321
hallintojohtaja Risto Huopaniemi, puh. 020 460 7261

Puhelinvaihde

029 460 11 (ark. 8.00-16.15)