Etsi Finnverasta

Edellinen sivu

Kasvulainalla vauhtia kasvuun ja kansainvälistymiseen

19.04.2016

Huhtikuun alussa käyttöön otettu Finnveran kasvulaina mahdollistaa pk- ja midcap-yritysten merkittävien kasvu- ja kansainvälistymishankkeiden rahoittamisen.

Finnveran Kasvulaina on tarkoitettu yli kolme vuotta toiminnassa olleiden pk- ja midcap-yritysten merkittävien kasvu- ja kansainvälistymishankkeiden tai yritysjärjestelyjen rahoitukseen. Midcap yritykset ovat pk-yrityksiä suurempia yrityksiä, joiden liikevaihto on enintään 300 miljoonaa.

– Kasvulainan avulla pyritään saamaan markkinaehtoisia rahoittajia mukaan hankkeisiin, joissa riskit ovat korkeat, mutta joiden kannattavuus ja vaikuttavuus arvioidaan hyväksi, kertoo Finnveran liiketoimintajohtaja Katja Keitaanniemi.

Kasvulaina on vieraan pääoman ehtoinen välirahoitustuote, jossa yhdistyy piirteitä sekä oman että vieraan pääoman rahoituksesta. Yrityksen omarahoitusosuuden on oltava aina vähintään 20 prosenttia ja Finnveran lisäksi rahoituskokonaisuuteen osallistuvien muiden rahoittajien osuuden on oltava vähintään 50 prosenttia kokonaishankkeesta.

Kasvulaina myönnetään hankekohtaisesti, ja kunkin hankkeen kannattavuus ja rahoituskelpoisuus arvioidaan yhdessä muiden rahoittajien kanssa.

Lisätietoja:
ohjelmapäällikkö Kalle Åström, Finnvera Oyj, p. 029 460 2747

Puhelinvaihde

029 460 11 (ark. 8.00-16.15)

Rahoitusneuvonta

029 460 2580 (ark. 9.00–16.15)

Avaa chat
Muu asiointi

029 460 2790 (ark. 9.00–16.15)

Avaa chat
Helsingin-pääkonttori