Finnveran pääomasijoitukset yhden brändin alle

Finnvera tekee pääomasijoituksia aloittaviin, innovatiivisiin yrityksiin sekä alueellisiin rahastoihin. Sijoitukset toteutetaan tytäryhtiöiden kautta.

– Finnveran ja Suomen Teollisuussijoituksen välinen työnjako pääomasijoitustoiminnassa on selkeä, eikä päällekkäisiä toimintoja ole. Olemme käyttäneet Finnveran pääomasijoitustoiminnasta kuitenkin useita eri nimiä, mikä on ollut viestinnällinen haaste asiakkaillemme ja sidosryhmillemme. Tämän vuoksi luovumme tytäryhtiöiden nimistä viestinnässämme ja siirrymme käyttämään pääomasijoitustoiminnasta yhtä nimeä ja brändiä, joka on ”Finnveran pääomasijoitukset”, Finnveran toimitusjohtaja Pauli Heikkilä kertoo.

Finnveran pääomasijoitustoimintaa harjoittavat tytäryhtiöt Veraventure Oy ja Aloitusrahasto Vera Oy jatkavat muutoin toimintaansa entiseen tapaan.

Pääomasijoitustoiminnan internet-sivut on siirretty osaksi finnvera.fi -sivustoa ( www.finnvera.fi/paaomasijoitukset ). Sivustolta löytyy myös bisnesenkeleille tarkoitettu, suojattu extranet-palvelu SijoittajaExtra.

Finnveran pääomasijoitustoiminnan tavoitteena on mahdollistaa, käynnistää ja nopeuttaa aikaisen vaiheen yritysten kasvua ja kansainvälistymistä.

– Kehitämme myös yksityissijoittajille tarkoitettua bisnesenkeliverkostoa. Yrityksistä pyritään saamaan kiinnostavia sijoituskohteita myös muille rahoittajille tai teollisille partnereille, Heikkilä lisää.

Alueellisessa rahastosijoitustoiminnassa Finnveran tavoitteena on edistää kasvuyritysten rahoitusmahdollisuuksia ja alueellista elinkeinopolitiikkaa yhdessä muiden toimijoiden kanssa.

Sovitun työnjaon mukaan Suomen Teollisuussijoitus Oy vastaa myöhemmässä vaiheessa kaupallisin periaattein tapahtuvista rinnansijoituksista yksityisten sijoittajien kanssa sekä suurista rahastosijoituksista.

toimitusjohtaja Leo Houtsonen, puh. 020 460 3980 (Veraventure Oy ja Aloitusrahasto Vera Oy)