Finnveran hallintoneuvostoon ja hallitukseen uusia jäseniä

Finnveran yhtiökokous valitsi 26.4.2013 uusia jäseniä yhtiön hallintoneuvostoon ja hallitukseen.

Hallintoneuvoston kokoonpano

Hallintoneuvoston uusia jäseniä ovat rahoituspäällikkö Helena Hakkarainen (Finnveran henkilöstön edustaja), työmarkkinajohtaja Anna Lavikkala, kansanedustaja Lea Mäkipää ja hallituksen puheenjohtaja Antti Zitting.

Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Johannes Koskinen ja varapuheenjohtajana kansanedustaja Lauri Heikkilä. Jäseninä jatkavat yrittäjä Paula Aikio-Tallgren, johtaja Kaija Erjanti, kansanedustaja Lasse Hautala, kansanedustaja Miapetra Kumpula-Natri, työllisyyspoliittinen asiantuntija Leila Kurki, kansanedustaja Esko Kurvinen, puheenjohtaja Kasperi Launis, kansanedustaja Jari Myllykoski, kansanedustaja Antti Rantakangas, kansanedustaja Osmo Soininvaara, puheenjohtaja Timo Vallittu ja kansanedustaja Sofia Vikman.

Hallituksen kokoonpano

Yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi valittiin ekonomi Markku Pohjola. Hallituksen uusiksi varsinaisiksi jäseniksi valittiin LL.M. Kirsi Komi, toimitusjohtaja Vesa Luhtanen, ekonomi Pirkko Rantanen-Kervinen, ylijohtaja Pekka Timonen (I varapuheenjohtaja) sekä erityisasiantuntija Marianna Uotinen (II varapuheenjohtaja). Jäsenenä jatkaa varatuomari, OTL Risto Paaermaa.

Yhtiökokouksessa yhtiöjärjestystä muutettiin niin, ettei hallitukseen valita enää varajäseniä.

Tilinpäätös 2012 ja voittovarojen käyttö

Yhtiökokous vahvisti myös konsernin ja emoyhtiön tilinpäätökset ajalta 1.1.–31.12.2012 ja myönsi vastuuvapauden yhtiön hallintoneuvostolle, hallitukselle ja toimitusjohtajalle sekä hyväksyi hallituksen ehdotuksen emoyhtiön voittovarojen käyttämisestä.

Tilintarkastajan valinta

Varsinaisena tilintarkastajana jatkaa KPMG Oy Ab, päävastuullisena tilintarkastajana KHT Juha-Pekka Mylén.

toimitusjohtaja Pauli Heikkilä, puh. 029 460 2400
hallintojohtaja Risto Huopaniemi, puh. 029 460 2520