Etsi Finnverasta

Edellinen sivu

Finnvera teki ensimmäisen joukkovelkakirjalainamerkinnän

23.04.2015

Finnvera sai viime vuoden puolella valtuudet pk-yritysten liikkeeseen laskemien joukkovelkakirjalainojen merkitsemiseen. Valtuutta laajennettiin vuoden alusta lukien koskemaan myös suurempia yrityksiä.

Finnvera teki ensimmäisen joukkovelkakirjalainamerkinnän, joka mahdollisti rahoituksen järjestymisen Kotkamillsin kokonaisuudessaan yli 100 miljoonan euron investointiin. Investoinnissa paperikoneen tuotesuunta muutetaan aikakauslehtipaperista pakkauskartonkeihin.

- Rahoituspaketti turvasi Kotkamillsin 500 henkilöä työllistävän tehtaan jatkuvuuden. Finnveran rooli joukkovelkakirjalainan ankkurimerkitsijänä varmisti liikkeeseenlaskun toteutumisen. Joukkovelkakirjalainamarkkinan kehittyminen ja rahoituslähteiden monipuolistuminen on äärimmäisen tärkeää tämän kokoluokan yrityksille, sanoo Kotkamillsin toimitusjohtaja Markku Hämäläinen.

Finnveran mahdollisuus merkitä joukkovelkakirjalainoja parantaa yritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta markkinoilta. Finnvera toteuttaa joukkovelkakirjalainamerkinnät markkinahintaan.  Hankekäsittelyn yhteydessä tehdään normaali yritystutkimus.

Rahoitusjohtaja Jussi Haarasilta, puh. 029 460 2601

Puhelinvaihde

029 460 11 (ark. 8.00-16.15)

Rahoitusneuvonta