Content Section
Uutiset

Postilakon vaikutukset Finnveran laskutukseen

Published date

Jos yrityksesi ei ole saanut Finnverasta maksuohjelman mukaista laskua Postin lakosta johtuen, pyydäthän laskut ensisijaisesti Finnveran sähköisen asioinnin kautta. Suuryritysten viennin rahoituksen laskut toimitetaan turvasähköpostina tai normaaliin tapaan verkkolaskuina.

Finnvera suosittelee pk-yrityksiä ja yrittäjiä pyytämään laskut ensisijaisesti sähköisen asioinnin kautta. Sähköiseen asiointiin pääset osoitteesta online.finnvera.fi tai Finnvera.fi -sivun ylälaidasta klikkaamalla Hae rahoitusta/ Sähköinen asiointi. Lähetä pyyntö laskusta asioinnin Viestit-osiosta ja valitse aiheeksi Muu. Pyyntö ohjautuu suojatussa yhteydessä Finnveraan.

Huomioithan, että Finnveran sähköinen asiointipalvelu on järjestelmäpäivityksen vuoksi tilapäisesti poissa käytöstä lauantaina 23.11. klo 9–18 välisenä aikana .

Henkilöasiakkaat voivat myös ottaa käyttöön sähköisen Omaposti-palvelun . Finnverassa tämä koskee asiakkaita, joiden laina on henkilökohtainen, ei yrityksen nimissä oleva laina, eli esimerkiksi yrittäjälaina-asiakkaita. Lue palvelusta tarkemmin Postin sivuilta . Palvelun käyttöönoton myötä Omapostiin tulee myös muiden toimijoiden kirjeitä ja laskuja.

Ellet halua laskuja Omapostiin lakon päätyttyä, ota palvelu pois käytöstä.

Velkakirjan ehtojen mukaan asiakkaalla on velvollisuus hoitaa maksuohjelman mukaiset vastuut. Sähköisen asioinnin kautta pyydetty tai Omapostiin tullut lasku voi tulla myöhemmin perille postin mukana. Huomioithan, että et maksa samaa laskua kahteen kertaan.

Finnvera ei koskaan lähetä laskuja normaalina sähköpostina tietoturvasyistä.

Laskutukseen liittyvissä kysymyksissä voit tarvittaessa olla yhteydessä numeroon 029 460 2796 arkisin kello 9–15.

 

Pahoittelemme tilanteen aiheuttamaa mahdollista haittaa.

Finnvera

Jaa sivu: