Veraventure sijoitti QAim Oy:ön

Veraventure Oy:n hallinnoima rahasto sekä yksityissijoittajat Tapio Heikkilä ja Olli Oittinen ovat tehneet sijoituksen mobiilialan kasvuyritykseen QAim Oy:ön, jonka liiketoiminta keskittyy mobiilipalveluiden käytettävyyden parantamiseen.

Finnvera Oyj:n tytäryhtiö Veraventure Oy:n hallinnoima pääomarahasto Aloitusrahasto Vera Oy on tehnyt pääomasijoituksen QAim Oy:ön. Sijoituksen avulla QAim Oy saattaa loppuun käynnissä olevat CEM4Mobile-ohjelmiston pilotoinnit ja aloittaa ohjelmiston myynnin valikoiduissa Euroopan maissa.

QAim Oy on vuonna 2004 perustettu yhtiö, jonka liikeideana on mobiilien sisältöpalvelujen käyttökokemuksen parantaminen sekä niihin liittyvän jakeluketjun ja liiketoiminnan optimointi asiakaskokemuksen hallinnan (Customer Experience Management) ratkaisulla. Yrityksen kehittämä CEM4Mobile-ohjelmisto analysoi loppuasiakkaiden palvelutapahtumat mobiilin sisältöpalvelun todellisesta liikenteestä ja mahdollistaa palvelun käyttökokemuksen optimoinnin kattaen koko toimitusketjun palveluntarjoajan sisältöportaalista aina käyttäjien päätelaitteisiin. Päätavoitteena on varmistaa loppukäyttäjän käyttökokemus ja parantaa palvelujen kannattavuutta ymmärtämällä ja hallitsemalla vuorovaikutukset ja niihin liittyvät tapahtumat.

”QAim Oy tarjoaa ratkaisuja voimakkaassa kasvussa olevalle mobiilien sisältöpalveluiden markkinalle. Jo vähintään neljännes internetin käytöstä on mobiilia ja se kasvaa koko ajan. Tästä kasvusta myös me haluamme saada osamme”, kertoo Veraventuren manageri Hannu Jungman.

”Veraventuren ja yksityissijoittajien tekemä sijoitus mahdollistaa aiempaa kunnianhimoisempien kasvutavoitteiden saavuttamisen. Samalla vahvistamme yhtiön hallitusta ja luomme edellytykset kansainväliseen kasvuun”, sanoo QAim Oy:n toimitusjohtaja Janne Aalto.

Lisätietoja:
Manageri Hannu Jungman, Veraventure Oy, puh. +358 20 460 3585
Toimitusjohtaja Janne Aalto, QAim Oy, puh. +358 40 822 3223

Veraventure Oy on pääomasijoitusyhtiö, johon on keskitetty julkinen aikaisen vaiheen pääomasijoitustoiminta. Yhtiö hallinnoi Aloitusrahasto Vera Oy:n suoria sijoituksia aikaisen vaiheen innovatiivisiin yrityksiin. Veraventuren tehtävänä on myös kehittää alueellista pääomasijoitustoimintaa. Lisäksi yhtiö hallinnoi palvelukonseptia yksityisen pääoman ja osaamisen saamiseksi yritysten alkuvaiheeseen.

Veraventure on Finnvera Oyj:n tytäryhtiö. Finnvera -konserni mahdollistaa rahoitusratkaisut yritystoiminnan alkuun, kasvuun ja kansainväliseen menestykseen.

www.veraventure.fi