Finnveran yhtiökokous: hallintoneuvostoon uusia jäseniä – hallitus jatkaa samalla kokoonpanolla

Finnveran yhtiökokous valitsi 23.3.2016 uusia jäseniä yhtiön hallintoneuvostoon. Hallituskokoonpanoon ei tullut muutoksia.

Hallintoneuvoston uusia jäseniä ovat kansanedustajat Laura Huhtasaari, Timo Kalli, Krista Kiuru, Kari Kulmala, Ville Niinistö ja Eero Suutari sekä toimitusjohtaja Kari Luoto, toimitusjohtaja Carita Orlando ja II puheenjohtaja Christel Tjeder.

Hallintoneuvoston puheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja Antti Rantakangas ja varapuheenjohtajaksi kansanedustaja Krista Kiuru. Jäseninä jatkavat kansanedustaja Eeva-Johanna Eloranta, tietoturvapäällikkö Mika Harjunen, kansanedustaja Lasse Hautala, pääekonomisti Olli Koski, työllisyyspoliittinen asiantuntija Leila Kurki, pääekonomisti Veli-Matti Mattila, johtava asiantuntija Tommi Toivola ja kansanedustaja Sofia Vikman.

Yhtiön hallituksen puheenjohtajana jatkaa ekonomi Markku Pohjola, I varapuheenjohtajana ylijohtaja Pekka Timonen ja II varapuheenjohtajana erityisasiantuntija Marianna Uotinen. Jäseninä jatkavat OTK Kirsi Komi, ekonomi Pirkko Rantanen-Kervinen, ekonomi Harri Sailas ja hallituksen puheenjohtaja Antti Zitting.

Yhtiökokous vahvisti konsernin ja emoyhtiön tilinpäätökset ajalta 1.1.–31.12.2015 ja myönsi vastuuvapauden yhtiön hallintoneuvostolle, hallitukselle ja toimitusjohtajalle sekä hyväksyi hallituksen ehdotuksen emoyhtiön voittovarojen käyttämisestä.

Varsinaisena tilintarkastajana jatkaa KPMG Oy Ab, päävastuullisena tilintarkastajana KHT Juha-Pekka Mylén.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Pauli Heikkilä, puh. 029 460 2400