Finnveran hallintoneuvostoon ja hallitukseen uusia jäseniä

Finnveran yhtiökokous valitsi kokouksessaan 8.4.2011 uusia jäseniä yhtiön hallintoneuvostoon ja hallitukseen.

Hallintoneuvoston uusia jäseniä ovat I varapuheenjohtaja Maria Bäck (Suomen Ekonomiliitto), työehtosihteeri Jari Myllykoski (Metalliliitto), toimitusjohtaja Timo Leppänen (Kajaanin Tilitaito Oy) ja lakimies Olli Rantanen (Finnvera).

Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Johannes Koskinen, I varapuheenjohtajana kansanedustaja Kyösti Karjula ja II varapuheenjohtajana kansanedustaja Reijo Paajanen. Jäseninä jatkavat johtaja Kaija Erjanti, kansanedustaja Lasse Hautala, kansanedustaja Anna-Maja Henriksson, kansanedustaja Sinikka Hurskainen, työllisyyspoliittinen asiantuntija Leila Kurki, työmarkkinajohtaja Tapio Mäkeläinen, kansanedustaja Ville Niinistö, kansanedustaja Petri Pihlajaniemi, innovaatiojohtaja Hannele Pohjola, kansanedustaja Tuomo Puumala ja puheenjohtaja Timo Vallittu.

Yhtiön hallituksen uudeksi varsinaiseksi jäseneksi valittiin ohjelmajohtaja Marjaana Aarnikka (Työ- ja elinkeinoministeriö).

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa alivaltiosihteeri Kalle J. Korhonen ja I varapuheenjohtajana finanssineuvos Heikki Solttila sekä II varapuheenjohtajana alivaltiosihteeri Esko Hamilo.

Jäseninä jatkavat liiketoimintajohtaja Pirkko-Liisa Hyttinen, johtaja Timo Kekkonen, johtaja Timo Lindholm ja elinkeinoasioiden päällikkö Janne Metsämäki.

Hallituksen varajäseninä jatkavat hallitusneuvos Elise Pekkala ja finanssineuvos Kristina Sarjo.

Yhtiökokous vahvisti myös konsernin ja emoyhtiön tilinpäätökset ajalta 1.1.–31.12.2010 ja hyväksyi hallituksen ehdotuksen emoyhtiön voittovarojen käyttämisestä.

Varsinaiseksi tilintarkastajaksi valittiin KPMG Oy Ab, päävastuullisena tilintarkastajana KHT Raija-Leena Hankonen.

toimitusjohtaja Pauli Heikkilä, puh. 020 460 7321
hallintojohtaja Risto Huopaniemi, puh. 020 460 7261