Content Section
Uutiset

Finnveran asiointipalvelu pankeille ja rahoituslaitoksille uudistuu

Uudistuneen asiointipalvelun etusivu opastaa asioimaan oikean palvelun puolelle. Rahoittajan palvelupolku pyritään pitämään mahdollisimman eheänä uudistamisen aikana. Palvelupolku määräytyy lähetetyn hakemuksen mukaisesti.
Published date

Finnvera uudistaa sähköistä asiointiaan toukokuussa. Uudistunut asiointipalvelu pankeille ja rahoituslaitoksille tulee käyttöön tämänhetkisen suunnitelman mukaan keskiviikkona 22.5.2024. 

Uudistuksessa palvelu siirtyy käyttöliittymältään ja ulkoasultaan uudistuneelle asiointialustalle, joka on kehitetty rahoittajakumppaneidemme palautteita kuunnellen. Uudelle alustalle siirtyvät kaikki vanhasta sähköisestä asioinnista tutut toiminnot. Uudistus ei vaikuta palveluun kirjautumiseen, vaan palvelussa ovat jatkossakin käytössä samat rahoittajien henkilökohtaiset tunnukset kuin vanhassakin palvelussa.

Huomioitavaa uudistuksessa

  • Takaus- ja muutoshakemusten tekeminen sekä viestin lähettäminen siirtyvät uudistuneeseen palveluun heti uudistuneen palvelun käyttöönoton jälkeen.
  • Keskeneräiset hakemukset on hyvä viimeistellä ja lähettää Finnveralle tiistaihin 21.5. klo 15 mennessä, sillä ne eivät siirry uudistuneeseen palveluun.
  • Ennen uudistuneen palvelun käyttöönottoa tehdyt hakemukset sekä niihin liittyvät päätökset ja asiakirjat löytyvät vanhan asiointipalvelun puolelta. Ne eivät siirry uudistuneeseen palveluun. Myös vastauksen Finnveralle lähettämääsi viestiin löydät sen asiointipalvelun puolelta, jossa lähetit viestin.
  • Vanha rahoittajien asiointipalvelu tulee poistumaan käytöstä syyskuun lopulla 2024. Huomaathan, että tämän jälkeen vanhaan asiointipalveluun ei pääse kirjautumaan, joten rahoittajan tulee tallentaa haluamansa asiakirjat itselleen ennen siirtymäajan päättymistä. Myöskään vanhan palvelun viestihistoria ei siirry uudistuneeseen palveluun.
  • Remburssitakuun hakeminen ja siihen liittyvä viestinvaihto säilyvät edelleen vanhan asiointipalvelun puolella. Nämä siirtyvät uudistuneeseen palveluun arviolta alkuvuodesta 2025.

Finnvera uudistaa asiointipalveluitaan vaiheittain vuosien 2023–2025 aikana

Uudistus on osa isompaa sähköisten asiointipalveluidemme kokonaisuudistusta, jossa palveluita siirretään vaiheittain uudelle asiointialustalle vuosien 2023–2025 aikana. Jo aiemmin Finnvera on uudistanut yritys- ja henkilöasiakkaidensa sähköisiä asiointipalveluja. Myös viejän sähköiset palvelut siirtyvät tämänhetkisen suunnitelman mukaan uudistuneeseen palveluun toukokuun lopulla 2024.

Lisätietoja uudistuksesta 

Lisätietoa asioinnista löytyy rahoittajakumppaneillemme suunnatulta Rahoittajat Extranet -sivustolta. Myös asiakaspalvelumme auttaa sähköisten hakemusten täyttämiseen ja sähköisiin asiointiin liittyvissä kysymyksissä.

Asiakaspalvelun yhteystiedot:

  • asiakaspalvelumme tavoitat (ma-pe klo 9–16.15) puhelimitse 029 460 2580
  • tai sähköpostitse: asiakaspalvelu(at)finnvera.fi 
Jaa sivu: