Sök i finnvera.fi

Juha Ketola till Finnveras regiondirektör i Tammerfors

09.06.2009

Till regiondirektör för Finnvera Abp:s regionkontor i Tammerfors har från den 1 augusti 2009 utnämnts DI Juha Ketola. Ketola övergår i sin nya tjänst från tjänsten som biträdande regiondirektör vid regionkontoret i Vasa. Han har innehaft olika uppgifter inom Finnvera och Kera sedan år 1997.

Den nuvarande regiondirektören för Tammerfors, Seppo Tyynelä, övergår på egen begäran i samband med att han den 1.8.2009 uppnår pensionsåldern, i projektuppgifter för att sköta separata uppdrag i Finnvera och Veraventure Ab, innebärande bla styrelseuppdrag i de regionala fondbolagen. Dessutom fungerar han som styrelsemedlem i Seed Fond Vera Ab.

Tilläggsuppgifter:
serviceområdesdirektör John Erickson, tel. 020 460 3801 eller 0400 954 846
biträdande regiondirektör Juha Ketola, tel. 020 460 3826 eller 040 582 9280

Finnveras regionkontor i Tammerfors är en central finansiär och utvecklare för näringslivet och företagsverksamheten i Birkaland. Regionkontorets finansieringsstock var 31.12.2008 ca 279 miljoner euro och årligen offereras finansiering för över 100 miljoner euro.

Telefonväxel

029 460 11 (må-fre 8.00-16.15 )

Finansieringsrådgivning

029 460 2581 (må-fre 9.00–16.15 )