Etsi Finnverasta

Edellinen sivu

Finnvera takaa ja Suomen Vientiluotto rahoittaa vientiluottojärjestelyä saudiarabialaiselle Etihad Etisalat Companylle (”Mobily”)

08.08.2013

Finnvera takaa ostajaluottoa, jolla rahoitetaan Nokia Solutions and Networksin telelaitetoimituksia Etihad Etisalat Companylle (”Mobily”) Saudi-Arabiaan.

Taattavan luoton määrä on enintään USD 325 miljoonaa. Finnveran takuu kattaa 95 prosenttia luotosta. Finnveran takuun edunsaajana on Deutsche Bank, jonka ostajalle järjestämän luoton Suomen Vientiluotto rahoittaa. Järjestelijäpankkina Deutsche Bankin rinnalla toimii Crédit Agricole Corporate and Investment Bank.

”Suomalaisten yritysten kilpailukykyä pääomatavaraviennissä turvaa järjestelmä, jossa Finnvera antaa vientitakuun ja Suomen Vientiluotto rahoittaa ostajan pankilta saamaa vientiluottoa”, Finnveran varatoimitusjohtaja Topi Vesteri kertoo.

Etihad Etisalat Company (”Mobily”) on Saudi-Arabian toiseksi suurin teleoperaattori 40 % markkinaosuudella (22 miljoonaa asiakasta vuoden 2012 lopussa). Mobily perustettiin vuonna 2004 ja sen strategisena omistajana 27,4 % osuudella on Emirates Telecommunications Corp. (”Etisalat”), joka on Persianlahden alueen suurimpia teleoperaattoreita.

varatoimitusjohtaja Topi Vesteri, puh. 029 460 2676
rahoitusjohtaja Tuukka Andersén, puh. 029 460 2688

Puhelinvaihde

029 460 11 (ark. 8.00-16.15)